Vybrali sme to najlepšie z tohtoročnej CES 2013 z Las Vegas (12.01.2013)

Brány technologickej výstavy International CES 2013, ktorá sa už pravidelne koná v Las Vegas, sa v piatok zatvorili a my sa tak môžeme poobhliadnuť späť za technologickými novinkami a úplnou špičkou, ktorú mali možnosť návštevníci výstavy vidieť naživo. Nechýbali tie najväčšie mená, veľké prekvapenia,
ani priblíženia už známych projektov.

Vyše 3000 vystavovateľov dokonale pokrylo všetky oblasti moderných technológií a okrem hudby ďalekej budúcnosti sme sa mohli dočkať hlavne vecí, ktoré na trh vtrhnú už v blízkej dobe. Čo z predstavených produktov nás najviac zaujalo? To si môžete prečítať v našom nasjedujúco prehľade toho naj čo nám tento rok na túto jedinečnú výstavu priniesli poprední výrobcovia svetových technologických značiek.

HP Envy 6 Ultrabook

1. Lenovo ThinkPad Helix

Operačný systém Windows 8 do sféry malých laptopov priniesol svieži závan. Obyčajný notebook však už nepostačuje. ThinkPad Helix ponúka otočný displej, ktorý navyše dokáže pracovať aj úplne samostatne ako tablet. 11,6'' FullHD displej podporuje okrem dotykov prstov aj pero. Nízky profil, komfortná klávesnica a vysoká výdrž pri použití doku môžu z tohto hybridu spraviť bezkonkurenčné zariadenie.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

2. Sony Xperia Z
CES bol preplnený mobilmi s rozlíšením 1080p, ktoré sa pomaly stávajú realitou. Medzi všetkými vynikal model Xperia Z od Sony, ktorý ponúka 5-palcový TFT Reality 443 ppi displej. Za vysokým výkonom stojí štvorjadrový procesor Qualcomm Snapdragon S4 Pro, ponúka aj NFC komunikáciu a 13MP foťák s HDR nahrávaním. Náročných poteší aj vysokou odolnosťou. Vo vode vydrží ponorený až po dobu 30 minút.

3. Razer Edge
O svoju budúcnosť na trhu sa plánujú pobiť aj tablety určené na hranie. Jedným z nich je aj Edge spoločnosti Razer, ktorý bol predtým známy ako Project Fiona. Projekt herného tabletu je dopracovaný do dokonalosti aj vďaka Windows 8. Tablet je možné zapojiť ku gamepadovému doku, klávesnici, ale aj televízii. Okrem možností ponúka aj zaujímavú hardvérovú výbavu, ktorú si môžete škálovať. Za to všetko sa však bude mastno priplácať a najnižšia verzia sa objaví za 999 dolárov.

4. Moga Pro Controller
Hranie sa mení. Mobilný trh si ukrajuje viac zo svojho koláča a napomôcť mu majú aj nové zmeny. Jednou takou je ovládač rozširujúci možnosti ovládania. Tento ovládač vyzerá ako kombinácia Xbox a DualShock ovládača. Na gamepad si propojíte ľubovoľný Android mobil a spustíte akúkoľvek hru podporujúci ovládanie gamepadom. Obsahuje miniHDMI port pre streamovanie na TV. Cena by mala byť 50 dolárov.

5. Oculus Rift Virtual Reality Headset
Hry už môžete ovládať pohybom, dotykom, no virtuálna realita
je stále málo prebádaná. Crowdfunding stránka Kickstarter nakopla už mnohé projekty a jeden z najsľubnejších je práve virtuálna realita Oculus. Tá napĺňa všetky nemalé sľuby spoločnosti. Veľké pozorovacie uhly, ovládanie pohybu otáčaním hlavy a ďalšie možnosti vás dokážu preniesť priamo do hry. John Carmack sa konečne dočka svojej vysnívanej virtuálnej reality?

6. Seagate Wireless Plus
Samotný pevný disk možno až tak nezaujme. S kapacitou 1TB by sa zaradil k bežným externým pevným diskom, akých je trh plný. Výnimočným ho však robí bezdrôtová komunikácia. Súčasne dokáže streamovať obsah až na 8 zariadení, môžete naň ukladať dáta takmer z  čohokoľvek a doma si všetko prehrať na TV vďaka Samsung Smart TV aplikácii. Navyše Seagate výrazne vylepšil svoje mobilné aplikácie, s ktorými dokážete pracovať oveľa intuitívnejšie. Na jedno nabitie vydrží až 10 hodín a cenou sa pohybuje na úrovni 199 dolárov.

7. Samsung NX300
Mnohé fotoaparáty v súčasnosti vsádzajú na rozšírené možnosti konektivity a taktiež na prepojenie s mobilnými operačnými systémami. NX 300 možno až tak nevyniká vo fotografovaní. Ponúka 20,3MP senzor, 3-palcový AMOLED dotykový displej a podporu veľkého množstva objektívov
(aj 3D). Avšak v konektivite mu žiaden iný nedokáže konkurovať. Hravo a hlavne jednoducho zvláda Wi-Fi,
pripojenie na Android, či iOS aplikácie.

8. Samsung UN85S9 Ultra HD
Samsung v podobe UN85S9 síce nepriniesol najväčší 4K televízor na výstave, no zaujme už na prvý pohľad svojim dizajnom. S veľkosťou 85'' je osadený v stojane pripomínajúcom ten pre maliarov. Môžete ho tak pokojne položiť aj na podlahu. Štvorjadrový procesor si poradí s pokročilými funkciami spracovania obrazu aj v 4K rozlíšení, vylepšenia sa dočkala hlasová interakcia a známy Smart Hub. Samsung zapracoval
aj na výrazne rozšírenej konektivite a v boji s konkurenciou má v rukáve veľmi silnú kartu

9. MadCatz herné zariadenia
Spoločnosť MadCatz je hráčom dobre známa vďaka profesionálnym ovládačom. Na výstave CES predstavili radu produktov na rok 2013. Hráčska myš R.A.T. okrem nastavovania veľkosti podporuje aj samozrejmé programovateľné tlačidlá. Ďalšou novinkou je bezdrôtová myška M.O.U.S.9, obe však vychádzajú zo štandardov značky. Ďalšími novinkami sú headset F.R.E.Q., multiplatformový bezdrôtový ovládač C.T.R.L.R. a najmä profesionálna hráčska klávesnica S.T.R.I.K.E.7 s dotykovým displejom a podporou makier, prestavovania sekcií a ďalších užitočných funkcií.

10. Sennheiser IE800
Nemecký výrobca audio techniky Sennheiser je známy všetkým „audiofilom“. Nové „štupľové“ slúchadlá IE800 dopĺňajú radu hi-end slúchadiel. Sú vyrobené z keramického materiálu, zaujmú nízkou hmotnosťou, skreslením pod 0,06%, novo vyvinutým meničom a zachovaním maximálnych detailov vo všetkých frekvenčných pásmach.
11. Scanadu Scout
Netradičnou kategóriou sú osobné zariadenia starajúce sa o vaše zdravie. Väčšina je vyhotovená v štýle hodiniek. Scout je však malé zariadenie, ktoré vám behom pár chvíľ poskytne všetky dôležité informácie o vašom stave. Samozrejme z tých ľahko dostupných ako tep, teplota, tlak a podobne. Cez BT rozhranie uploadne tieto informácie do mobilnej aplikácie. Tvorcovia zariadenie opisujú ako vreckového doktora.

12. Samsung Ectynos 5 Octa
Samsung na CES výstave predstavil skutočne široké portfólio a v ňom našiel miesto aj pre unikátny mobilný čip. Ten je vybavený až 8 jadrami a oproti Exynos 5 Dual znížil spotrebu až o 70%. Skladá sa však z dvoch sád, takže nikdy nepracuje všetkých 8 jadier súčasne. Výkonnejšiu sadu tvorí Cortex A15, slabšiu Cortex A7. Podľa potreby výkonu medzi nimi systém automaticky prepína.

13. Steambox
Spoločnosť Valve, doteraz známa hlavne vďaka digitálnej distribúcii Steam a vývoji hier, odprezentovala niekoľko možností, ako by mohla vyzerať ich vlastná platforma Steambox. Tá by mala byť založená na distribúcii Linuxu a špeciálne upravená pre Steam a Big Picture režim. Okolo zariadenia je však stále mnoho špekulácií a najbližšie k Valve má produkt zvaný Piston. Konfigurácie ešte známe nie sú, no cena pravdepodobne nebude nízka.

14. NVIDIA Project Shield a Tegra 4
Spoločnosť NVIDIA si na výstave ukradla výrazný podiel pozornosti práve pre seba. Tentoraz to však nebolo vďaka výkonným grafickým kartám, aj keď stále oslovujú aj výkonov, aj sa zameriavajú na hráčov. Predstavili vlastný handheld Project Shield s perfektne ostrým LED obrazom a výzorom herného gamepadu a k tomu aj výkonný mobilný čip Tegra 4, ktorý okrem iného poháňa aj Shield. Bližšie informácie sme vám už priniesli v našom článku.