To najzaujímavejšie z tohtoročnej najväčšej hernej výstavy E3 (15.06.2013)

E3 je výstava, ktorá tento rok patrila najmä predstaveniu očakávaných herných konzol. Nežila však iba nimi. Vždy, a tento rok nebol výnimkou, je to hlavne veľkolepé predstavenie najrôznejších hier a to bez ohľadu na platformy. Nové konzoly, staré konzoly, PC, či mobily. Na tom nezáleží, hier sa tu premelú stovky. Niektoré zažívajú svoju premiéru, iné už dávno poznáme. Sú však tým hlavným, na čo všetci hráči čakajú. Aj tento rok sme videli výnimočné tituly, ktoré vytŕčali z radov medzi ostatnými. Nestačí hru len ukázať. Jej prezentáciou musíte hráčov dostať do kolien. A aj tento rok sa vyskytlo niekoľko skutočne zaujímavých trailerov a teaserov, o ktoré by sme sa s vami chceli podeliť.

1. Metal Gear Solid 5: Phantom Pain

Hideo Kojima je osobnosťou, ktorá vo videohernom svete nemá obdobu. Nie je vývojár, ani tvorca, on je režisér. Hre ako dielu dodáva celú jej podobu. Aj preto patria Metal Gear hry už roky k najočakávanejším. Tento rok opäť potvrdil kvality, pod ktoré sa podpisuje. Nový Metal Gear Solid ponúka otvorený svet, nové možnosti a nový pohľad na stealth akciu. Kojima sa nečakane objavil na konferencii Microsoftu, kde predstavil prvý pohľad na svoj posledný počin. Neskôr však odprezentoval aj predĺžený trailer naznačujúci nie len hrateľnosť, ale aj porciu príbehu.

2. Rayman Legends
Zaujať sa dá aj nápaditosťou. Rayman je značka, ktorá si už prešla všeličím. Nikdy v minulosti však tento „maskot“ Ubisoftu nezažíval také chvíle slávy ako teraz. V pripravovanej platformovke s podnázvom Legends sa postaví proti neúprosným nepriateľom, no pritom nezabúda na poriadnu porciu zábavy a hlavne vynikajúcu hrateľnosť. Pôvodne exkluzivita pre Wii U sa dostane aj na ostatné platformy a každý sa tak môže presvedčiť, že bojovať proti obrovskému žabiemu bossovi je veľká zábava.

3. Tom Clancy's The Division

Tom Clancy patrí medzi vyhľadávaných autorov. Jeho politické thrillery sú očakávané na regáloch kníhkupectiev, prenikol do filmu a známy je aj v hrách. Herný trailer nemusí zaujať len ukážkou hrateľnosti. Dokáže to aj inak. The Division je toho dôkazom. Breakdown trailer neukazuje nič z výborne vyzerajúcej online hry pod touto hlavičkou. Útočí ale na najväčšie ľudské slabosti. Závislosť od systému, od peňazí a domček z karát, ktorý sme si postavili. Budúcnosť, ktorú nám ukazuje, vás nepoteší. Trailer ale o to viac zaujme.

4. Batman: Arkham Origins
Batman hry si b minulých rokoch získali nespočet fanúšikov. A niet sa čomu diviť, jedná sa pravdepodobne o najlepšie hry podľa licencie za posledné roky. Séria však nepokračuje. Vracia sa na úplný začiatok. Pozrieme sa na prvé kroky temného rytiera v Gotham City a po krku mu pôjdu tí najhorší zločinci. Príbehové sekvencie s aktuálnym gameplayom sa miešajú v poslednom traileri, ktorý nás zavedie do hlbín zločinom prerasteného mesta. A samozrejme by to nebolo ono bez Jokera.

5. Halo
Niekedy stačí úplné minimum. Netreba filmovú výpravu v CGI scéne, ani ukážku hrateľnosti. Aj minimalistický prístup dokáže dostať publikum herných novinárov do varu. To sa podarilo na Microsoft konferencii. Až do záveru nikto ani len netušil o čo sa jedná. Keď sa však na scéne objavila známa postava v konfrontácii s niečím skutočne monumentálnym, každému bolo jasné čo sa chystá. Nové Halo sa na nás chystá nie len v seriálovej, ale aj hernej podobe. Zatiaľ bez podrobností, avšak s podmanivým teaserom.

6. Zaklínač 3
Presným opakom je tretí Zaklínač, ktorý je jednou z najočakávanejších európskych hier vôbec. Primárne PC titul sa prekvapivo objavil na MS konferencii, avšak aj tu ukázal, čoho všetkého bude hra schopná. Maximálna ukážka možností hrateľnosti podporená vynikajúcou grafikou. Hra toho sľubuje skutočne mnoho. A ako poznáme poľský CD Projekt, všetko do bodky splnia. Nechajte sa uniesť do slovanského fantasy, ktoré si už v knihách získalo milióny fanúšikov.

7. Wolfenstein: The New Order
Wolfenstein je legendou medzi videohrami. Jednou z najväčších. A opäť hlási svoj návrat. Tentoraz nie pod dohľadom id Software, ale stále má čo ponúknuť. Na E3 sa hra prezentovala len v najlepšom svetle. Nie práve ružová alternatívna minulosť opäť povoláva do akcie B.J. Blazkowicza, aby zatočil s nacistami. Atmosférický náznak príbehu a útržky hrateľnosti v rýchlom strihu sú niečím, čo v každom nadšencovi fps vyvolá nadšenie.

8. X
Strohý názov. Nič o hre nenapovie. Keď sa však zapozeráte do videa a patríte medzi fanúšikov Nintenda, hneď viete o čo sa jedná. Xenoblade Chronicles je unikátne JRPG. Jedna z najlepších hier roka 2011. Prepracovaný svet, vynikajúci príbeh a skvelý súbojový systém. Pre fanúšikov žánru povinnosť. Exkluzívne pre Wii U sa pripravuje pokračovanie a najlepšie na najnovšej ukážke je, že dokáže zaujať každého. Vyzerá výborne, kombinuje mechov s dinosaurami a ukazuje ako má vyzerať JRPG novej generácie v otvorenom svete.

9. Super Smash Bros
Nintendu venujeme aj druhý v našom výbere naj trailerov E3. Smash Bros nie je bežnou bojovkou. Jedná sa o výnimočný titul, ktorý inšpiroval mnohé ďalšie naprieč platformami. A Nintendo konečne vyslyšalo nárek fanúšikov a pripravuje návrat tejto značky. Rovnako šialený, rovnako zábavný a s novými postavami. Začína to nevinne, no nakoniec sa strhne poriadna mela.

10. Plants vs. Zombies – Garden Warfare
Mnohí z vás nesúhlasia. Na E3 predsa boli oznámené väčšie a možno aj zaujímavejšie hry. Neboli však lepšie odprezentované. Plants vs. Zombies je fenoménom, ktorý si podmanil svet. Tower Defense v neokukanom štýle. EA ale v jeho pokračovaní skrížilo všetky svoje značky. Je to Battlefield? Je to Medal of Honor? Je to Dead Space? Alebo všetko skrížené v uletenej zábavke, kde so zeleninou a okrasnými rastlinami čelíte hordám nemŕtvych? Hlavnou úlohou je zaujať a tento trailer zaujal na prvý pohľad.

Toto samozrejme nie sú všetky dobré trailery z tohtoročnej E3. Tá ponúkla skutočne mnoho výborných prezentácií a vybrať z nich tie najzaujímavejšie bolo ťažké. Každá platforma priniesla niečo vlastné, čo zaujalo. Každý si našiel to svoje. Budúcnosť hrania má svoje svetlé momenty a máte sa na čo tešiť. Prídu prepracované racingy, kvalitné akcie, hlboké RPG, strelené veci ako South Park: Stick of Truth, či nostalgické zábavky ako napríklad Ducktales Remastered. Kvalitou sa tento rok rozhodne šetriť nebude.