TIPY pre kvalitné Android hranie počas daždivých dní (13.09.2014)

Moderné tablety a inteligentné telefóny už toho zvládajú skutočne veľmi veľa a vďaka výkonným vnútornostiam, ktoré sú často dostupne aj v nižších cenových kategóriách, tak hravo zvládnu nie len multimédiá, ale aj súčasné hry rôznych žánrov. Na cesty si so sebou tak nemusíte brať dedikované herné zariadenie, ale stačí vám tablet, kAZtorý množstvo hier naemuluje a ešte viac ich ponúkla vo vlastnej digitálnej knižnici.

Hier je však mnoho. Často aj štatistiky ukazujú, že kým niektoré stihnú aspoň chvíľku zažiariť a dostať sa do pozornosti hráčov, mnohé ďalšie nestihnú ani len to. Potom obzvlášť na mobilných platformách môžete často naraziť na neférové free2play hry a iné modely, ktoré vás často až príliš skoro odrežú od zábavy. Jednoducho povedané, vyznať sa v tých obrovských katalógoch hier je často nemožné. Hier je veľa, kvalita je rôzna a nájsť si tu právu zábavu na svoje cesty je ťažké. Aj preto sme sa rozhodli dať vám niekoľko tipov na hry, s ktorými na Androide rozhodne nespravíte krok vedľa. Vybrali sme pre vás niekoľko moderných Android hier, starých klasík preportovaných na Android a aj zábavných indie hier.

1. ANDROID HRY

Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Nové pokračovanie série klasických adventúr z pera legendárneho vývojára Charlesa Cecila sa vracia ku koreňom a vôbec im nerobí hanbu. Hra vyšla v dvoch epizódach, v ktorých prežijete tajomný príbeh, v ktorom nechýba temná minulosť, zrada, no ani láskavý humor. Opäť stretneme známu dvojicu postáv – Georga a Nico, medzi ktorými to stále iskrí a ich vzťah hre dodáva zaujímavý náboj. A ak sa vám hra bude páčiť a ešte ste nemali tú česť, na Google Play nájdete aj už legendárne prvé dve časti. Cena prvej epizódy: 4,49€

The Simpsons: Tapped Out
Známi Simpsonovci za vyše 20 rokov svojej existencie dostali už skutočne obrovské množstvo hier. A mobilná Tapped Out od EA Mobile sa môže zaradiť k tým najlepším, o čom svedčí aj hodnotenie na Google Play. Hra je síce free2play, ale zároveň je férová a ak hráte zadarmo, netrpíte. Ak si zaplatíte, dostanete za to slušnú hodnotu obsahu. V Tapped Out stretnete všetky svoje obľúbené postavy zo seriálu a musíte napraviť skazu, ktorú nechtiac napáchal Homer.
Cena: Zadarmo

Plague Inc. – Plague Inc.
Ako už názov napovedá, nie je bežnou hrou. Je to zaujímavý mix stratégie a simulácie, ktorá vám do rúk vloží hrôzostrašné možnosti. Hráč v hre má možnosť vyvinúť si vlastný patogén – smrteľný vírus, ktorý má možnosť zničiť celý svet. Hra využíva realistický epidemický model na simuláciu šírenia tohto víru a okrem trošku hrozivej zábavy tak vie ponúknuť aj niečo poučné. Hra je jednou z najpopulárnejších na mobilných platformách vôbec.
Cena: Zadarmo

Football Manager Handheld 2014
PC verzia tejto hry je jednou z najpopulárnejších hier vo Veľkej Británii a každý rok si odnáša vysoké známky. Mobilná je síce trochu okresaná, no aj tak si stále zachováva obrovské možnosti manažovania jedného z mnohých svetových veľkoklubov, pričom hra ide do hĺbky viac ako akákoľvek konkurencia. Množstvo rôznych tabuliek a štatistík je tu len preto, aby ste vedeli vyskladať víťazný tím, s ktorým pokoríte futbalový svet.
Cena: 4,49€

XCOM: Enemy Unknown
Ďalšia z hier v našom prehľade, ktoré majú korene na PC, avšak nemusia sa za nič hanbiť ani na mobilných platformách. Enemy Unknown prenieslo ťahovú legendu XCOM do súčasnosti s vybrúsenou hrateľnosťou a moderným vizuálom. Zároveň je hra jednou z najlepších hier pre Android vôbec, takže nemáte prečo váhať. Svet vás v boji proti mimozemskej hrozbe potrebuje a v tomto prípade to je neuveriteľná zábava.
Cena: 8,69€

2. STARÉ DOBRÉ KLASIKY

Crazy Taxi
Aj ďalšia z klasík v našom výbere sa točí okolo áut. V Crazy Taxi preberiete úlohu taxikára, ale nie je to len nuda vozenia podnapitých ľudí v noci domov. Jazdíte v obrovskom meste neviazaným štýlom a jediným vašim súperom je čas. Sa splnené jazdy získavate body a čím viac bodov, tým lepšie. Popri jazdení sa môžete započúvať do energickej hudby, aká bola v tomto type hier zvykom v roku 2000.
Cena: 4,49€

Another World
Legenda z roku 1991 sa tento rok dostala aj na Android zariadenia v špeciálne vylepšenej edícii, ktorá vznikla pre výročie hry. Tento kult začína vedeckým experimentom, v ktorom sa niečo strašne pokazí a vedec Lester Knight Chaykin sa ocitá v tajomnom inom svete, kde nebezpečenstvo číha na každom kroku. Z tejto podivnej civilizácie sa čo najskôr musíte dostať preč. Nechýbajú remastrované zvuky, achievementy a ani podpora gamepadov.
Cena: 1,79€

Baldur‘s Gate Enhanced Edition
Legendárne RPG Baldur‘s Gate je ďalšou z kultových klasík, ktoré sa na Androide dočkali vydania vylepšenej edície. Táto edícia obsahuje pôvodný príbeh na 60 hodín a aj ďalšie expanzie, takže je to skutočný klenot, pri ktorom sa budete môcť baviť nie len na cestách, ale radi si k nemu zasadnete aj doma. Hra pôvodne vyšla ešte v roku 1998, no aj vďaka upravenému ovládaniu nestratila nič zo svojho čara.
Cena: 8,99€

3. INDIE ALEBO TIEŽ NEZÁVISLÉ HRY

Voxel Rush
Kúzlo tejto hry tkvie v jej jednoduchosti. Ovládať sa jednoduchým nakláňaním telefónu/tabletu, no aj napriek tomu dokáže ponúknuť zábavnú a relatívne hlbokú hrateľnosť. Bežíte v nej v bohatom futuristickom 3D prostredí a vašou úlohou je vyhýbať sa prekážkam. Navyše môžete súperiť aj so svojimi priateľmi v reálnom čase, čo evokuje dojem zo známeho filmu Tron. Nechýbajú ani achievementy a tabuľky.
Cena: zadarmo

Super Hexagon
Nie je často zvykom, aby sa v mobilnej hre konali veľké turnaje. Super Hexagon je výnimka. Táto netradičná rytmická hra vás prinúti pri nej sedieť dlhé hodiny, len aby ste sa zlepšili o jedinú sekundu. Hra je strašne návyková a postupom času aj ťažká, čo vás však bude poháňať vpred. Je to majstrovské dielo v dizajnovej čistote a jednoduchosti, ktorému nechýba ani skvelá hudba. Cena: 2,37€

Badland
Badland je krásne spracovanou logickou platformovkou, o ktorú sa jej autori navyše ukážkovo starajú. Do hry pribúda množstvo obsahu a tak si môžete stále užívať nové levely a nové výzvy. Navyše hra obsahuje aj kooperatívne hranie, takže sa do nej môžete pustiť spolu so svojimi priateľmi. Vysoké hodnotenia nezbiera len od rôznych kritikov, ale aj od hráčov na Google Play. Pochopiteľne v nej nájdete aj podporu achievementov.
Cena: Zadarmo

Terraria
Tento počin začal svoju cestu ako indie titul, no netrvalo dlho a z Terrarie sa stala moderná legenda, ktorej sa chopili aj veľkí vydavatelia. Našla si svoju cestu aj na Android a vďaka prispôsobeniu sa aj tu hrá veľmi dobre. Je to akýsi 2D Minecraft, takže
vám umožňuje do sýtosti craftovať, čo si len zmyslíte, no nechýba ani boj a to s bežnými monštrami a aj silnými bossmi.
Cena: 3,80€

Monument Valley
Monument Valley je vlastne prekrásnym logickým hlavolamom. Táto nezávislá hra je jednak krásna jednoduchou grafikou, avšak aj nápadmi, ktoré sa v nej skrývajú. Chce vás poriadne potrápiť, no pohnúť hlavou v jej prípade nebolí. Práve naopak – zabaví. Hádanky sú založené na minimalistickom 3D dizajne a optických ilúziách, čo hre dodáva neopakovateľné čaro.
Cena: 3,59€