HP 15-r266nc, modrý
399

HP 15-ba027nc
412

RECENZIA: Creative Hitz MA2400 slúchadlá s unikátnym dizajnom (05.09.2013)

Creative je vo forme. A vo veľkej. Tento dobre známy výrobca zvukových kariet, reproduktorov a iných zariadení spojených so zvukom, v týchto dňoch chrlí jednu novinku za druhou. A keby len to. Nadväzuje na svoju tradíciu kvality a novinky sú jedna lepšia ako druhá. Nedávno sme vám v našej recenzii predstavili bezdrôtové reproduktory Airwave HD, ktoré sú perfektným kúskom na cesty. Dnes na cestách zostávame.

Do rúk sa nám dostali slúchadlá Creative Hitz MA2400, novinka z radu Hitz, ktorý možno poznáte ako rad štýlových a kvalitných slúchadiel pre bežných ľudí a za bežné ceny. Celý rad v sebe skrýva modely MA350, MA2300, MA2400 a MA2600. A aj napriek tomu, že takto dnes prezentované slúchadlá zapadajú do stredu škály, tak sa v rade nestrácajú. Možno práve naopak, veľmi slušne sa ukazujú.

MA2400 nie sú obyčajné slúchadlá, ale pomerne jednoduchý headset, aký dokážete využiť pri PC, pri mobile/tablete, kde na nich počúvate hudbu a dokážete aj telefonovať. Ak teda chcete niečo jednoduché na počúvanie hudby, telefonovanie a prípadne aj hranie hier a pozeranie filmov, avšak aj kvalitné, tak rozhodne s týmito slúchadlami nespravíte krok vedľa. Nemôžete ich porovnávať s triedami oveľa vyššími, ale vo svojej cenovej kategórii rozhodne majú čo ponúknuť.

Napríklad vám dokážu ponúknuť unikátny štýl, ktorý vychádza z ducha značky Creative a jej súčasnej prezentácie. Kým pri Airwave HD sme hovorili, že jeho podstavy majú tvar trojuholníka so zaoblenými vrcholmi, tak rovnako je to aj v prípade týchto slúchadiel. Navyše si môžete vyberať z niekoľkých farebných prevedení práve to, ktoré vám vyhovuje najviac. Čierna je elegantná, červená sexi, biela sa hodí k imidžovým zariadeniam (ako napríklad iPhone) a zelená je mladistvá.

Nie je všetko len o výzore, ale svoju výraznú rolu zohráva samozrejme aj pohodlie pri nosení a používaní. Starajú sa oň hlavne ploché polstrované náušníky, ktoré veľmi príjemne sedia na ušiach, netlačia a materiál tiež poteší, aj keď časom je možné, že začne mierne praskať. Veľkosť si môžete meniť podľa potrieb. Nám slúchadlá veľmi vyhovovali, ale stretli sme sa aj s názormi, že po pár chvíľach tlačia. Veľmi pohodlný je aj hlavový most. Celé slúchadlá vážia len 140 gramov, takže ak vám sadnú, z hlavy ich už nedáte.

Kábel slúchadiel je dlhý až 1,2 m, takže s nimi nebudete mať problém ani pri pripojení do počítača, ako sme už vyššie uviedli. Na ľavej strane sa pod vašimi ústami na kábli nachádza mikrofón. Zhruba 20 cm pod ním môžete nájsť jednoduché ovládanie hlasitosti pomocou slidera a tlačidlo pre príjem alebo zrušenie hovoru. Čo ale oceníte najviac, je plochý kábel. Je to také menšie zjavenie po otvorení balenia. Snáď každý zažil problémy so zaviazaným káblom. Osobne s ním bojujem takmer stále. S pevným a plochým káblom sa tomu vyhnete.

S čím už nemôžeme byť takí spokojní, to je jednoznačne izolácia slúchadiel od okolitých ruchov. Ak napríklad slúchadlá používate na hranie hier a ste v jednej izbe so zapnutým TV, tak vás jeho zvuk môže veľmi rušiť. Slúchadlá tieto ruchy izolujú len máličko a rozhodne v tejto oblasti dokážete na trhu nájsť aj lepšie kúsky. Jediným plusom je snáď len to, že vás v meste na priechode nezrazí auto.

Presuňme sa ale ku konkrétnym číslam, faktom a parametrom, ktorými sa tieto slúchadlá chcú predávať. Ponúkajú frekvenčnú odozvu od 15 Hz do 20 kHz, čo je štandard, ale aj viac ako mnohí z nás ešte dokážu počuť. Môžu sa pochváliť basovo vyváženými 32 mm meničmi či impedanciou 32 Ohmov. Mikrofón je viacsmerový.

A čo to pre vás znamená? V prvom rade je mikrofón dobre umiestnený, natočený presne k vašim ústam, zvuk sníma dobre a nestane sa vám, že by vám niekto pri hraní či telefonovaní nerozumel. Slúchadlá si veľmi dobre poradia so širokou paletou zvukov, veľmi dobre zvládajú basy, obstojné sú aj výšky a vlastne celé spektrum. Rôzne žánre slúchadlám nerobili problém, od rockovej až po elektronickú hudbu stále zneli veľmi slušne, na svoju cenu.

Nakoniec sme ale predsa len narazili na problém. Veľmi radi počúvame soundtracky z filmov aj videohier, zvlášť klavírne a orchestrálne skladby. Orchester bol ešte v pohode, sláčiky zneli dobre, ale zvuk klavíru robil slúchadlám problém pri vykreslení, ktoré nebolo príliš verné a zvuk klavíru možno až príliš rezonoval. Zvlášť, keď je klavír jediným nástrojom. Minimalistické skladby Philipa Glassa, či výrazný klavír od Clinta Mansella si tak príliš neužijete.

Aj napriek tomu ide o veľmi solídny kúsok, ktorý vám za 40 € dá viac, ako by ste čakali. V pohodlnom vyhotovení, štýlovom prevedení a farebných variáciách, z ktorých si vyberie skutočne každý.

Aktuálna ponuka slúchadiel Creative Hitz MA2400 na našom e-shope.