Pozrite si ako môže vyzerať Alien Isolation na dvoch 34" zakrivených monitoroch DELL (28.06.2015)

Minulý rok boli jedným z trendov technologických výstav zakrivené displeje, ktoré všade možne po svete prezentovalo hneď niekoľko významných výrobcov. Tento rok sa z nich skôr stiahli do úzadia, čo však neznamená, že by sa vytratili úplne. Akurát sa z horúcej trendy novinky stali realitou, ktorá je pomaly dostupná každému.

Dôkazom môže byť aj zaujímavá novinka od Dellu - UltraSharp U3415W. Tá rozširuje bohatú ponuku noviniek, ktoré nám Dell predstavil, no sústredí sa na vlastné publikum, ktoré hľadá niečo iné, než tradičný monitor. Z názvu ste určite pochopili, že ide o monitor s 34-palcovou (86,5cm) uhlopriečkou. Čo vám však názov nenapovie, to je ultra širokouhlé zobrazenie 21:9. K tomu všetkému si ešte musíte pripočítať vysoké WQHD rozlíšenie (3440x1440 pixelov). To všetko sa postará o jedinečný obrazový zážitok, ktorý čerpá svoje výhody z niekoľkých základných aspektov.

Vysoké rozlíšenie vám zaručí ostrý obraz, ktorý ocenia ako profesionáli (grafici...), tak aj hráči a filmoví nadšenci. Multitasking je hračkou, vďaka obrovskej obrazovej ploche a prirodzenému panoramatickému zobrazeniu, takže vnímate nie len centrum svojho zorného poľa, ale aj periférne časti. Široké pozorovacie uhly a jemné zakrivenie obrazovej plochy zaručia dokonalý obraz z každej strany, keďže ohnisková vzdialenosť zvýši komfort zo sledovania. To všetko oceníte najmä pri hrách a filmoch, ktoré vás do seba vtiahnu viac, než kedykoľvek predtým. Bohatý zvuk vám zas zaručí dvojica výkonných integrovaných reproduktorov.

Dell U3415W však veľa ťaží aj práve z vysokej miery produktivity, s ktorou pomáha ako dostatok portov, tak aj niekoľko zaujímavých funkcií a technológií. Na displeji napríklad môžete súčasne zobraziť obraz z dvoch zdrojov a to ako obraz v obraze, tak aj obraz vedľa obrazu. Môžete tak súčasne pracovať s dvoma rôznymi PC. Jednoducho dokážete organizovať svoje maily, aplikácie a okná, aby ste mali prehľad o všetkom. Samozrejme, nechýba tu ani stojan so širokými možnosťami úpravy, aby ste si monitor dokonale prispôsobili.

Navyše, displej má veľmi tenké bočné okraje. A asi tušíte, kam tým smerujeme. Viac displejov dokážete pohodlne prepojiť a pracovať s nimi, vďaka čomu získate obrovskú obrazovú plochu. Tá vás v hrách dokáže obklopiť, pri práci vám dá ešte viac možností. Predstavte si, že vás obklopujú skľučujúce steny vo vašej obľúbenej hre, prípadne, že máte okolo seba perfektne vymodelovaný kokpit auta. Ak pracujete s videom, na jednom môžete mať otvorené panely so strihom, no druhom zas obraz. Taktiež s monitorom môžete prepojiť aj svoj tablet alebo smartfón.

A svoju rolu tu zohráva aj značka Dell. Tá do tohto mixu prináša známu kvalitu a spoľahlivosť, ktoré sú doplnené aj rozšírenou zárukou a skvelými službami. Rovnako kladie dôraz aj na ekologickosť. Monitor tak neškodí životnému prostrediu a je aj energeticky úsporný. Dell UltraSharp 34 Curved Monitor U3415W je po každej stránke zaujímavý monitor, ktorý má čo ponúknuť najmä tým, ktorí potrebujú a chcú niečo iné.