NOVÝ Lenovo IdeaPad FLEX za ceny, ktoré sa neodmietajú (09.02.2014)

Keď v priebehu minulého roka spoločnosť Lenova na trh uviedla svoju sériu konvertibilných notebookov s názvom Yoga, získalo si nie len trh, ale aj odbornú verejnosť, ktorá bola z možností týchto zariadení nadšená. Štýlové, jednoduché a spoľahlivé. Stal sa tak z nich nie len imidžový doplnok, ale skvelý pracovný nástroj, ktorý veľmi dobre poslúžil aj vo chvíľach, keď ste mali chuť na nejakú tú zábavu.

Cieľom je dostupnosť
Yoga sa však vyprofilovala ako séria mieriaca do vyššieho segmentu trhu a to ako cenou, tak aj vlastnosťami. Lenovo sa však chce priblížiť aj strednému spektru trhu a tým pádom väčšiemu počtu zákazníkov. Preto prináša novú sériu zariadení, ktoré v sebe skrývajú výhody obľúbenej Yogy, ale s oveľa prijateľnejšou cenou. Lenovo IdeaPad Flex ponúka širokú paletu zariadení v rôznych verziách, farbách aj veľkostiach, navyše za ceny, ktoré sa neodmietajú.

Taktiež ako v prípade populárnej Yogy sa jedná o konvertibilné ultrabooky, avšak tentoraz s niekoľkými kompromismi. Displej už neviete otočiť o 360°, tento rekord však ani nie je cieľom série IdeaPad Flex. Tá sa uspokojí s rozsahom otvorenia displeja až 300°, vďaka čomu síce ultrabook nechytíte ako tablet, ale okrem bežného pracovného režimu ho môžete dostať do polohy stojanu a napríklad takto sledovať videá. Samozrejmosťou je ovládanie operačného systému Windows 8 dotykom na obrazovke.

IdeaPad Flex je stále štýlovým pomocníkom vhodným aj na náročné cestovne prevedenie, ale oproti Yoge vsádza skôr na plastové vyhotovenie zovňajška, pričom zvnútra ho dopĺňa elegantný brúsený hliník. Aj napriek tomu je materiál príjemný na dotyk a z rúk sa vám nevyšmykne. Tieto ultrabooky vyzerajú stále veľmi dobre a mnohí z vás určite ocenia aj rôzne farebné vyhotovenia, vďaka ktorým si môžu nájsť model ušitý presne na svoju mieru. Na cesty sú tieto notebooky ideálne vďaka kompaktným rozmerom, nízkej hmotnosti a aj excelentnej výdrži batérie.

Pritom si však nechávajú aj dostatok výkonu na to, aby ste ich v prípade potreby prevetrali multimédiami, či dokonca aj hrami. Vo výbave nechýbajú moderné procesory Intel, veľké pevné disky, prípadne podľa konkrétneho modelu aj rýchle SSD disky. Nechýba ani moderné a rýchle rozhranie USB 3.0, čítačka pamäťových kariet, HDMI port na zdieľanie videa so svojou veľkou televíznou obrazovkou, či prémiové technológie ako napríklad Intel WiDi a špeciálna funkcia Lenovo Quick Start.

Zo série Lenovo IdeaPad Flex máte na výber už overené a dobre známe modely s veľkosťou 15,6-palcov a dedikovanou grafickou kartou, ktoré sa hodia v prípadoch, keď máte radi k dispozícii výkon navyše napríklad pre hry. Alebo môžete siahnuť po elegantných a šikovných 14-palcových modeloch, ktoré poskytujú jednoduchú prenosnosť a nekompromisnú funkčnosť. Alebo ak hľadáte ideálneho spoločníka na cesty, tak modely s veľkosťou 10,1-palca môžu byť tým pravým pre vás. S bezkonkurenčne nízkou hmotnosťou a dokonale kompaktnými rozmermi.