Nové APU AMD Sempron a Athlon - Viac výkonu pre každodennú prácu a zábavu (14.04.2014)

Spoločnosť AMD na trh uvádza nové procesory pod hlavičkou známych sérii Sempron a Athlon, ktoré chcú zákazníkov osloviť najmä nižšou cenou a zaujímavým výkonom pre nenáročné nasadenie. Inými slovami, na trh prinášajú veľa muziky za málo peňazí.

Pod konkrétnymi označeniami AMD Sempron X2 2650, Sempron X4 3850, AMD Athlon X4 5150 a Athlon X4 5350 sa skrývajú dvojjadrové a štvorjadrové APU riešenia postavené na jadre Kabini, ktoré vychádza zo známej architektúry AMD Jaguar. Jej výhodou je hlavne nízka energetická náročnosť a vysoká efektivita. Teraz ich môžete používať v stolných počítačoch, kde zaručia vysokú stabilitu, nízky odber a dostatočný výkon pre každodennú prácu aj zábavu.

Svoje miesto tak nájdu v kancelárskych zostavách, ale aj v typických počítačoch pre domácnosť, ktoré sú každodenne na internete, sledujete na nich obľúbené filmy a seriály, či hráte nenáročné hry. Navyše je každé z týchto APU riešení vybavené aj integrovaným grafickým čipom série AMD Radeon HD 8000. Konkrétne grafické riešenie závisí od modelu procesora a jeho zaradenia. Disponujú však až 128 shader jednotkami modernej GCN architektúry a frekvenciou až 600MHz. Samozrejmosťou je podpora DirectX 11.2 a aj nového nízkoúrovňového rozhrania AMD Mantle, ktoré vďaka efektívnejšiemu prerozdeleniu výpočtovej sily umožňuje zvýšiť výkon vo videohrách.

Vďaka tomuto môžu v konkrétnych prípadoch priniesť až dvakrát viac grafického výkonu ako niektoré riešenia od konkurencie. Vyšší výkon môžete využiť aj pri multimédiách, konkrétne pri prehrávaní HD videa, z ktorého teraz dostanete viac vďaka možnostiam Universal Video Decoder.

Aktuálnu ponuku nových AMD APU procesorov nájdete na našom e-shope.

Živenie značky Sempron a nové Athlony prináša AMD na svoj socket AM1. Nové procesory sa navyše nesú aj v duchu vylepšenia predchádzajúcich verzií a teda oproti predchádzajúcim jadrám prinášajú vylepšené inštrukčné sady a ďalšie vylepšenia. Sú vyrobené 28nm výrobnou technológiou a výrobca udáva maximálne TDP na úrovni príjemných 25W. Výraznou výhodou oproti konkurencii je aj možnosť prípadného upgradu procesora niekedy v budúcnosti. AMD sa už teraz teší širokej podpore mnohých výrobcov základných dosiek.

So svojou veľmi príjemne nastavenou cenovkou tak môžu nové procesory AMD Sempron a AMD Athlon priniesť svieži vietor do jednoduchých PC zostáv a taktiež predstavujú zaujímavú platformu pre microATX a MiniITX riešenia.