Najnovší ASUS G751 teraz ešte výkonnejší a v dokonalom hernom balení (15.11.2014)

Ak ste sa niekedy v minulosti zaujímali o herné notebooky, pravdepodobne ste narazili na sériu G751 od Asusu. Tieto notebooky už dlhodobo patria medzi najžiadanejšie nie len na našom trhu a má to svoje opodstatnenie. V tomto segmente sa totiž jedná o jednu z najlepších volieb po stránke ceny aj výkonu. A rodinu G751 teraz rozširuje nový prírastok, ktorý stavia na základných kameňoch série, no do výsledného mixu pridáva technologické novinky, ktoré vládnu titulkom špecializovaných portálov a časopisov v poslednej dobe.

Herné notebooky spadajú do série označenej ako Republic of Gamers. To sú špeciálne označené zariadenia, ktoré sú optimalizované pre podávanie čo najvyššieho výkonu a šité priamo na herné nasadenie. Republic of Gamers je voľba pre šampiónov a aj preto po ňom často siahajú pro a nároční hráči. Navyše si okrem výkonu zakladá aj na imidži. Nové G751 dizajnovo vychádzajú z vojenskej techniky. Už na prvý pohľad vám pripomenú stíhačky F-22 Raptor, takže okamžite dávajú najavo, že pod ich „kapotou“ sa skrýva nová výbava, ktorá si hravo poradí aj s najnáročnejšími hrami. celkový dojem dotvára aj klávesnica s červeným podsvietením.

Táto séria si vždy zakladala na tom, že v jej útrobách tĺklo výkonné srdce. Presne v tomto duchu série nasleduje aj novinka Asus G751JY-T7079H. A týmto srdcom je výkonné štvorjadro Intel Core i7-4860HQ s maximálnou frekvenciou až 3,60GHz. Benefity novej i7 vychádzajú najmä z charakteristík generácie Haswell – vyšší výkon, nižšia spotreba, lepšia optimalizácia. Určite však oceníte aj novinku na poli grafických kariet – špičkovú NVIDIA GeForce GTX980M s 4 GB GDDR5, ktorá bez zadýchania zvládne aj tie najnáročnejšie hry súčasnosti. Do dokonale fungujúceho súkolia si navyše môžete pripočítať až 16GB RAM.

Hry však potrebujú aj kvalitný displej. Samozrejme ani ten tu nechýba. S uhlopriečkou 17,3-palcov, Full HD rozlíšením a LED podsvietením sa môžete tešiť na každý jeden detail. Displej je navyše v matnom vyhotovení, takže sa na dobre pozerá aj za horších svetelných podmienok. A potešia aj široké pozorovacie uhly, takže si v spoločnosti priateľov môžete bez problémov užívať aj obľúbené filmy alebo seriály. O dokonalý zvukový zážitok sa stará kvalitný audio systém s integrovaným subwooferom pre plný zvuk.

Dostatok miesta zabezpečí 1TB 7200rpm pevný disk, o rýchlosť sa zas postará rýchly SSD disk s kapacitou 256GB spolu s operačným systémom Windows 8.1. Najmä ak sa zaujímate o multimédiá, určite oceníte prítomnosť Blu-Ray optickej mechaniky. A v kompletnej výbave samozrejme nechýba HD webkamera, WiFi podporujúca najnovšie štandardy, čítačka pamäťových kariet a taktiež všetky dnes potrebné porty. Notebook beží na obrovskej 8-článkovej batérii, no to si na druhú stranu vyžiadalo daň vo zvýšenej hmotnosti a taktiež vyššej výške.

Séria notebookov G751 od Asusu je skutočne nabitá rôznymi technológiami. Na jednej strane je to Nvidia GeForce Experience, ktorá spravuje grafickú kartu, aby ste sa vy už o nič nemuseli starať. A potom je tu aj celá paleta rôznych Intel a Asus technológií na všetko ostatné. Pretaktovanie zvládnete jednoducho vďaka Asus TurboMaster. BatteryBoost predĺži životnosť batérie notebooku a do mozaiky si môžete pridať aj  Intel Thunderbolt (rýchly prenos dát), GameFirst III (optimalizácia sietí) a Asus Trinity Displej, ktorá vám umožní notebook zapojiť až na trojicu monitorov.

Herná ROG taška, myš a headset v balení ZADARMO
Toto by mal byť skutočne dostatok argumentov, ktoré vás majú presvedčiť o tom, že s Asus G751JY-T7079H nespravíte krok vedľa. Séria Asus G751 je však vyhľadávaná aj kvôli kvalite podpory, čo vám už pri kúpe ilustrujú drobné detaily, ktoré rozhodne padnú pri hraní vhod. Ako bonus totiž dostanete Republic of Gamers príslišenstvo: batoh na prenášanie notebooku, hernú RoG myšku a headset. Počet kusov tohto skvelého modelu je limitovaný a preto odporúčame v prípade záujmu objednať čo najkôr.