Dokonalá "hračka" pre profíkov. Unikátny 34" monitor LG so zakriveným displejom a QHD rozlíšením. (11.01.2015)

Bežne sa asi s výberom monitorov príliš netrápite. Pozeráte sa najmä na aspekty ako je cena, rozlíšenie a kvalita obrazu. Potom vás zaujímajú dostupné porty, aby ste si do monitoru vedeli zapojiť to, čo potrebujete a nakoniec môže dôjsť reč ešte aj na TV tuner. Tí, ktorí sa do problematiky monitorov vyznajú viac, sa zaujímajú ešte o panel. Ale tam to väčšinou končí, pričom si vyberiete jeden z mnohých tradičných monitorov.

Môže sa však stať, že bežný monitor vôbec nepokrýva vaše potreby a nie je to nič výnimočné. Napríklad pri strihu videa v rôznych programoch (profesionálne alebo pokojne aj kvôli štúdiu) si často musíte vypomáhať dvojicou širokouhlých monitorov, aby ste na ne zmestili všetko, čo potrebujete. Podobný prípad platí aj pre niekoho, kto potrebuje mať na obrazovke zobrazených viac okien a v normálnej veľkosti, aby mohol pohodlne pracovať. Využití je skutočne mnoho a na všetky by vám mal dokonale poslúžiť unikátny panoramatický monitor LG 34UC97-S.

Mnoho už vyčítate zo samotného názvu. Ide o veľký monitor s uhlopriečkou 34-palcov, čo je rozhodne dostatočná veľkosť na to, aby ste s ním dokázali pohodlne pracovať. Avšak nie je to len o práci, s podobnými možnosťami zobrazenia si na tomto monitore môžete užívať aj zábavu v doteraz nevídaných detailoch. Navyše týmto monitorom aj spestríte svoj PC. Je veľmi elegantný, poteší úzkym rámom a aj tenkým profilom, vďaka ktorému nezaberie veľa miesta.

Za svoje obrazové kvality vďačí tento LG monitor najmä kvalitnému IPS (In Plane Switching) panelu. Ten sa tu postará o skutočne verné podanie farieb, ktoré zas ocenia grafici, ktorí na ňom môžu pracovať. Poskytuje konzistentný obraz a skutočne široké pozorovacie uhly (horizontálne aj vertikálne je to až 178°), ktoré oceníte pri práci aj zábave. Jas monitoru je 300 cd/m² a výrobca udáva dynamický kontrast 1 000 000:1. Monitoru nechýba ani LED podsvietenie.

Výnimočným ho však robí aj zakrivenie panelu. Vďaka nemu vnímate viac hĺbku obrazu, ostrosť v jeho krajoch, užívate si ešte širšie pozorovacie uhly a máte dojem, že vám obrazovka vypĺňa viac z vášho zorného poľa. Zároveň monitor využíva vysoké ultrawide QHD rozlíšenie 3440 x 1440 pixelov, čo vám poskytne nevídane ostrý obraz, keďže sa na uhlopriečke 34-palcov „tlačí“ veľké množstvo obrazových bodov. A ako ste si už asi domysleli, pomer strán je 21:9, čo sa blíži štandardu z kín.

Keďže je však tento monitor určený najmä na profesionálne nasadenie, nesmie v jeho výbave chýbať ani poriadne zásoba všetkých potrebných portov. Dvojica HDMI portov je len základom, ktorý ďalej rozširuje Display port, dvojica USB 3.0 portov alebo aj USB Up. Oveľa viac však zaujme dvojica Thunderbolt 2 portov. Táto dvojica vám umožní priame pripojenie s PC alebo Macom, s ktorým je monitor taktiež kompatibilný. Ich hlavnou výhodou je však vysoká prenosová rýchlosť vhodná na obsahy vo vysokom rozlíšení.

LG 34UC97-S môžete jednoducho namontovať na stenu vďaka systému VESA. Taktiež môžete oceniť snahu spraviť ho energeticky čo najúspornejší. Zo zaujímavých prídavkov sa ešte oplatí spomenúť technológiu MaxxAudio a stereo reproduktory, ktoré sa spoločne starajú o zvukovú stránku a poskytujú kvalitný zvuk určený pre filmové zážitky so sýtymi basami. Prekvapiť vás môže však cena, ktorá sa v prípade tohto monitoru vyšplhala dosť vysoko, no odráža moderné technológie a profesionálne zameranie.